כשם שיש הרבה סוגי הובלות, יש בהתאם סוגי רכבי הובלה ומשאיות. כל אחד מהרכבים הכבדים תפקידו לספק מענה לצורך אחר ממשנהו, כאשר הצורך משתנה ביחס לאופן בו בנוי הרכב הכבד וגודלו. משך ואיכות ההובלה נקבעים לרוב לפי סוג הרכב הכבד אותו הזמנתם, לכן רצוי להתאים את סוג הרכב לסוג ההובלה; כמובן שלא נשאיר אתכם לבד עם הבחירה הקשה – נייעץ וגם נסביר למה עדיף להשתמש ברכב אחד לצורך א’ וברכב אחר לצורך ב’.

truck-602567_640שינוע מטענים כבדים כמו סחורות, מוצרים ואספקה לאילת וסביבתה, מצריך שימוש ברכב כבד המשמש להובלת מטענים גדולים או כבדי משקל – שאותם אין אפשרות לשנע ברכבי הובלה קטנים. הובלות לאילת ברכבים כבדים מתבצעות באמצעות משאיות הובלה וקירור שמשקלן שלושה וחצי טון ויותר. שינוע רכבים אלה מתבצע באופן שונה במקצת משינוע של רכבים קלים – לצורך נהיגה במשאיות וברכבים השוקלים בין 3.5 טון לבין 12 טון, מחויב הנהג להחזיק רישיון C חייבת להיות מותקנת מערכת התרעה מפני תאונות. כמו כן, ישנם כללי בטיחות מיוחדים לנהיגה ברכבים אלה שנקבעו על ידי משרד התחבורה הכוללים בין השאר חובת הפסקות מנוחה במהלך נהיגה ארוכה.

סוגי רכבים להובלה ושינוע ממרכז הארץ לאילת

חברתנו, ‘מובילי אלפא’, מחזיקה בצי משאיות ורכבים כבדים המתאימים לכל הצרכים ותנאי הדרך המיוחדים, שיבטיחו שהאספקה תגיע ממרכז הארץ לאילת בצורה הטובה והבטוחה ביותר;

מסחרית (VAN) – רכב בעל תא מטען גדול (או מספר מקומות לנוסעים); נחשבת כ’משאית קלה’ ומתאימה להובלת מטען קל.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C1 לרכב משא או מסחרי במשקל עד 12 טון.

משאית בינונית – לרוב, תא הנהג (הקבינה) ותא המטען של המשאית בנויים כיחידה אחת, בלתי נפרדת. ניתן לשנע ברכב זה מטען גדול וכבד, רוב המשאיות המשמשות להובלה (בין היתר גם הובלת דירה) הן משאיות בינוניות. משקלן נע בין 6.3 טון עד ל-15 טון.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C, המיועד לרכב משא או מסחרי השוקל מעל 12 טון.semi-trailers-534577_640

סמי-טריילר – המוכרת והיעילה; הסמי טריילר היא משאית גוררת, כלומר משאית אליה מחובר נגרר (רכב ארוך); משקלו הכולל של רכב ההובלה לאילת, שיכול להכיל אפילו 2 נגררים, עולה על 15 טון. הוא מתאים להובלת משא כבד ומשקל רב, מטענים מאסיביים ומכולות.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C+E המתאים לרכב משא כבד עם נגרר ללא הגבלת משקל.

פול-טריילר – משאית הובלה המיועדת לתא מטען גדול במיוחד, שיכול להתנתק ממנה. כמובן שללא תא המטען המשאית לא יכולה להוביל דבר ממרכז הארץ לאילת, אלא רק לגרור נתמך (שהוא תא המשא המחובר אליה); הפול-טריילר מתאימה להובלת משא כבד ורב, מטענים מאסיביים עד מאוד.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C+E המתאים לרכב משא כבד עם נגרר ללא הגבלת משקל.road-train-1185254_640

יש עוד קריטריונים רבים שלפיהם מסווגים רכבי הובלה ומשאיות, כמו מבנה, שימוש ייעודי ועוד; אצלנו, בחברת ‘מובילי אלפא‘, מתבצע שימוש רב במשאיות הובלה בקירור (משתייכות למשאיות הבינונית) – לשם אספקת מזון וסחורה לעסקים מקומיים בדרום הארץ – ומשאיות גדולות (סמי-טריילר לרוב) לשינוע מטען מסחרי כבד במיוחד.

היתרון הגדול של המשאיות הבינוניות, והסיבה העיקרית שמובילים מעדיפים להשתמש בה, במיוחד אם מדובר בהובלה מהמרכז לאילת – היא היותה רכב הובלה קטן יחסית המקל על ההתנהלות בכביש, על אחת כמה וכמה אם מדובר בתנאי הדרך המשובשים והמסוכנים לכיוון דרום הארץ.

כדאי לקחת בחשבון צרכים מיוחדים בהובלה, בעת תיאומה, על מנת למנוע מצבים לא נעימים מראש טרם היציאה לדרך, בהם חסר ציוד הכרחי להובלה/פריקת המטען. מומלץ לתאם זאת מראש עם חברת ההובלה מהמרכז לאילת, ולוודא שהיא מודעת לציוד המיוחד שהיא צריכה לדאוג לספק.

לסיכום, בעת ביצוע הזמנת ההובלה פרטו במדויק מהם צורכיכם ומה תרצו לשנע – אנחנו מתחייבים להתאים עבורכם את המשאית המתאימה ביותר, בעלת הציוד החדיש והמתקדם ביותר כדי לספק לך הובלה ממרכז הארץ לאילת בתנאים הטובים והמתאימים ביותר.