כיום יש בארץ המון חברות הובלות ושינוע המציעות את שירותיהם לישראלים רבים המבקשים מענה להובלת הציוד או האספקה שלהם מנקודה A לנקודה B בבטחה. אממה, זו בדיוק הבעיה, מרוב עצים לא רואים את היער – כלומר, בחירה בחברת הובלות כמעט הופכת למשימה בלתי אפשרית כתוצאה מריבוי חברות ההובלה הקיימות בשוק הישראלי. איך יודעים במי לבחור, מי מתאימה לכם יותר מהשאר וכמובן למי יש את היצע המחירים הטוב ביותר ביחס לעבודה הנדרשת?

על מנת להצליח לעשות השוואה איכותית ואובייקטיבית בין חברות ההובלה השונות, יש צורך בהבנה של מספר פרמטרים פשוטים כגון הצעות מחיר, ציוד נדרש להובלות מיוחדות, היתרים רלוונטיים, רישיונות נהיגה בתוקף, ביטוחים מלאים ותקפים ועוד. אנחנו בחברת ‘מובילי אלפא’ רצינו לעשות לכם סדר בבלאגן ולתת לכם את כל המידע הדרוש על מנת לעזור לכם לבחור את חברת ההובלות המתאימה ביותר עבור העסק שלכם.

הובלות לאילת הן לא פשוטות עבור המובילים. הדרך ארוכה ומסוכנת, ועליהם מוטלת האחריות הענקית להסיע את המטען או הסחורה שלכם בבטחה ליעדם.

הרבה חברות הובלה בארץ, ובאילת בפרט, מציגות עצמן כבעלות ניסיון גדול, מקצועיות ואמינות; אז איך בכל זאת מחליטים מי היא החברה המתאימה ביותר לצרכים שלכם? איגדנו לכם כאן את המדריך המלא לבחירת חברת הובלות לאילת ממרכז הארץ. בעזרת הידע המקדים הזה, תוכלו לבצע סקר שוק קצר ויעיל שבסופו תצאו מרוצים מכל החלטה שתיקחו; כך גם תמנעו מעצמכם מצבים לא נעימים של פגיעה ברכושכם ואף גרוע מכך – הונאות.

השוק של ענף ההובלות הולך ומתרחב מרגע לרגע, ומדי שנה מצטרפות לשורות ההובלה חברות רבות המציעות את שירותי ההובלה שלהם למשפחות צעירות, לאנשים מבוגרים, כאלו שמציעות גם שירותי אריזה ואחסון, כאלו שנעזרות במנוף על מנת להעביר חפצים גדולים מקומות גבוהות ועוד; חברתנו, “מובילי אלפא בע”מ” מתמחה בהובלות גדולות ומטענים כבדים עבור עסקים הנמצאים במקום הרחוק ביותר בארץ – יקירתנו אילת.

הביקוש הגדול לשירותי הובלות מעודד תחרות רבה בין החברות השונות, מה שמוביל לפערים משמעותיים בכל הנוגע להצעות מחיר להובלה, רמת השירות והאמינות.

אז איך תבחרו את המובילים הטובים והמתאימים לכם ביותר? בתור בעלי עסק – אנחנו יודעים שזה לא פשוט לנהל הכל עד לפרטים הקטנים, לכן אנחנו רוצים לתת לכם מספר טיפים שיסייעו לכם בבחירת חברת הובלות לאילת עבור העסק שלכם.

semi-trailers-534577_640

קריטריונים להשוואה בעת בחירת חברת הובלות לאילת: כך תבחרו חברה אמינה וטובה

בכל עיר בישראל ובאילת בפרט, מתבצעות אין ספור הובלות במהלך כל חודש במיוחד בתקופת הקיץ – בה אילת מוצפת וגועשת מכמות האנשים בה ונדרשת תדירות אספקה דיי גבוהה לעסקים מקומיים.


חברת הובלה מוכרת ומומלצת – הדבר הראשון אותו היינו ממליצים לכם לבדוק כדי לוודא שאתם אכן בוחרים בחברת הובלות בעלת ניסיון, ותק ומוניטין; יש עדיפות להמלצות אותנטיות, שהתקבלו על ידי חברים קרובים מאוד, אנשים שאתם סומכים על דעתם או משפחה; כמו כן, בהרבה פורומים מביעים דעות והמלצות על חברות ואנשי מקצוע, אנחנו ממליצים לכם לבדוק גם שם. דרך נוספת, היא לבקש המלצות מלקוחות קודמים של חברת ההובלות הרצויה; לרוב, לקוחות העבר יהיו המדד הטוב ביותר לחברה אמינה ומקצועית וכך תוכלו להיות בטוחים כי אינכם מפקירים את רכושכם בידיים לא מנוסות.

רישיונות ואישורים – על חברת ההובלות להחזיק ברישיון מוביל; במיוחד כשמדובר בהובלות לאילת, על חברת ההובלה שתבחרו להיות מקצועית ומסודרת, בעלת הרישיונות וההיתרים הנדרשים. רישיון מוביל מעיד בפניכם על כך שהחברה מפוקחת, וציודה עומד בתקן הבטיחות והתעבורה כחוק; במידה ומדובר במטען “רגיש”, כמו מוצרי קירור למשל, דרשו מהחברה להציג לכם גם אישור להובלת מוצרים בקירור (או כל אישור בהתאם לסוג המטען שלכם). אותה הפרוצדורה ביחס למנוף, במידה ויש צורך בו – בקשו מחברת ההובלה להציג לכם היתרים ורישיונות עבורו.

רישיונות ואישורים הנדרשים על מנת להוביל מטענים לפי חוק


למובילי אלפא כל הרשיונות הדרושים להובלת מטענים ומוצרי מזון:

> רישיון מוביל של משרד התחבורה

> רישיון הובלה בקירור של משרד הבריאות

> רישיון הובלת מזון של משרד הבריאות

> רישיון להובלת מזון מן החי מטעם וטרינר הרשות המקומית

> אישורי בדיקות מעבדה לכיול משאיות הקירור

> אישורי רכבים להובלת מכולות

> אישורי בדיקות רכב של קצין תחבורה

כמובן שחשוב גם לתאם עם המובילים בנוגע לכל הקשור לכמות וסוג הפריטים אותם אתם מעוניינים להוביל; לא לכל חברות ההובלה הקיימות בארץ יש צי משאיות מגוון שמתאים לסוגים שונים של מטענים.

הצעת מחיר – חברת הובלות שלוקחת את עצמה ברצינות, תשלח נציג מטעמה שיבחן את פרטי ההובלה, וידע להעריך את משך הזמן והעבודה הנדרשת על מנת לבצעה; רק לאחר אומדן ההובלה, תגיש החברה הצעת מחיר המתבססת על המידע שאסף אותו נציג. מובילים אשר לא יגיעו לתת לכם את הערכת המחיר במקום ויעדיפו להשאיר הכל לרמה הטלפונית, לרוב יהיו מובילים אשר תעדיפו להתרחק מהם. מובילים מומלצים ומקצועיים יבואו אליכם עד הדלת, יתמחרו לכם את עלויות ההובלה לפי הערכת הציוד ותכולת ההובלה ויתנו לכם הערכת מחיר מדוייקת עבור העבודה.

חברות הובלה שונות מציעות ללקוחותיהם תנאים שונים להובלה, בהתאם לאותו אומדן שביצע הנציג ועל כן ניתנות הצעות בעלות טווח מחירים רחב. על הצעת המחיר להיות מאורגנת ומסודרת, ובשני עותקים: אחד לחברת ההובלה ואחד עבורכם (כאשר שני העותקים חתומים). ודאו כי היא כוללת מע”מ, תאריך ושעה של ביצוע העבודה ופירוט מרכיבי ההובלה.

הצעת המחיר צריכה להיות מפורטת ולכלול את הפרטים הבאים:

– מספר אנשי צוות מינימלי אותו מתחייבת החברה לספק לצורך ההובלה המדוברת;

– במידה ומדובר בהובלת מטענים כבדים, המצריכים שימוש במנוף, או כל סוג מטען אחר המצריך ציוד מיוחד, יש לציין זאת גם כן בהצעת המחיר.

לאחר שסגרתם על מחיר עם החברה עבור ההובלה, חשוב מאוד לחתום על הסכם או חוזה הובלה ביניכם לבין חברת ההובלות על מנת למנוע בעיות מיותרות (לא שאמורות להיות אחרי שהקפדתם לבחור על פי הקריטריונים). בהסכם זה יש לרשום את כל הפרטים אשר סגרתם עם חברת ההובלה, לרבות: כמות וגודל התכולה, מיקום ויעד הנסיעה, מאיזו קומה לאיזו קומה, מספר סבלים שיגיעו, תאריך ושעת ההובלה, עלויות ומחירים כמובן.

מילה לגבי עונת הקיץ: הצעות המחיר בעונה זו עולים כיוון שמדובר בעונה עמוסה ולחוצה (כמו שכבר ציינו קודם); אל תמהרו להתפתות וללכת שולל בעקבות הצעות מחיר נמוכות מאוד, חברות חובבניות ללא ההיתרים והאישורים הנדרשים עשויות לגרום ליותר נזק מתועלת – ואתם, בתור בעלי עסק יודעים היטב כי הציוד או האספקה שברצונכם להעביר שווה קצת יותר מאגורה וחצי. לא חבל?

בידקו את מחירי ההובלות בשוק אל מול המחיר שמציעה חברת ההובלות הנבדקת על ידכם: מחירון ההובלות של החברה יכול לתת לכם פרמטר חשוב עליה, על איכות העבודתה ולעיתים אף על טיבה.

ביטוח הובלות – בטרם הזמנת ההובלה ודאו כי למובילים ישנה פוליסת ביטוח למקרה של נזק או תאונה העלולות לפגוע ברכושכם. אנחנו בספק אם קיימת היום בארץ חברת הובלות שאין לה ביטוח על עבודתה; אין מה לעשות, טעויות אנוש הן חלק בלתי נפרד מעבודת ההובלה, לכן חשוב שלחברה יהיה ביטוח הובלות שיכסה גם פריטים שבירים וחשובים. בקשו לעיין בפוליסת הביטוח בעצמכם, לא משנה כמה בעל המקצוע נראה אמין. בררו מה גובה השתתפות עצמית במקרה של נזק למטען ומהו סכום כיסוי הביטוח של החברה.

מקצועיות לפני הכל – מקצועיות בתחום ההובלות באה לידי ביטוי בתקינות הציוד והתאמתו לסוג ההובלה, במיוחד כשמדובר בשינוע מטענים לאילת; צוות מיומן שעושה את העבודה על הצד הטוב ביותר שלה, בזמן הקצר ביותר, יהיה בראש סדר העדיפויות של חברה מקצועית בתחום ההובלות.

פירוט צורת העבודה – בשלב חתימת חוזה העבודה, יש לשים לב לשני דגשים ומאפייני עבודה שאמורים להיכלל בהסכם, ובלעדיהם אל תמהרו לחתום!

truck-1042600_640איך ‘תדוגו’ את המובילים המומלצים בהחלט?

מחיר לעומת שירות –  הטריק הישן ביותר בספר המכירות הוא לתת מחיר אטרקטיבי במיוחד, אך לא כך הדבר כאשר מדובר בהובלות, בטח לא הובלות של עסק המעביר בכל נסיעה אלפי שקלים. אל תמהרו להתפתות למחיר הזול ביותר! גם אם מדובר על הבדלים של אלפי שקלים; בעצם, במיוחד אם מדובר על הבדלים כאלו משמעותיים – מחיר נמוך במיוחד מחתך השוק צריך להדליק לכם נורה אדומה בקשר לאותה חברת הובלות. באפשרותכם תמיד לשאול את השאלות הנכונות ובכך למנוע בעיות עתידיות בהובלה. כדי לאמוד את טיב החברה איתה אתם מעוניינים לסגור, מומלץ לשאול את השאלות הנכונות שיעידו על איכויות החברה; שאלות כגון: האם המחיר כולל ביטוח תכולה על הובלה זו, כמה זמן קיימת חברת ההובלות, מה ההליך במקרה של נזק לציוד, האם ניתן לקבל שמות של לקוחות או חברות ממליצות אשר החברה ביצעה עבורם הובלה לאחרונה והפרמטר האחרון שיכול להעיד על עבודה נקייה וישרה הוא בקשה לקבלת חשבונית מס בסיום העבודה.

תשומת לב וקפדנות – חברת הובלות רצינית ומכובדת תהיה מוכנה לבצע את עבודתה על הצד הטוב ביותר, עם צוות מובילים מקצועיים ורעננים בכל הובלה, אשר יקדישו את מלוא תשומת ליבם לכל הובלה בנפרד ולא יתנו שייגרם כל נזק לציוד הלקוח.

דייקנות – כחלק מהרושם אותו חברת הובלות רשמית רוצה להשאיר, הם יתחייבו בפניכם לעבודה מתוזמנת ביעילות ומדוייקת, בהתאם ללוח הזמנים שקבעתם יחדיו טרם תחילת העבודה המשותפת. זמנים הם חלק בלתי נפרד מעבודתה של חברת הובלות אמינה; בחירה בחברה כזו מבטיחה לכם הובלה ‘חלקה’ בלי לפגוע בצורכי העסק של הלקוח ובלי עיכובים, איחורים או גרוע מכך – חוסר הגעה.


חיסכון בעלויות מצד המובילים – פתח לבעיות בהובלה

שיטה ‘מכוערת’ של חברות הובלה לא מקצועיות, שעלולה לגרום לפגיעה משמעותית בתכולת ההובלה היא צמצום העלויות של ציוד האריזה; כלומר, ציוד אריזה לקוי ולא ראוי לאריזה כגון ארגזים בלויים במקרה הטוב, קרועים ופתוחים למחצה במקרה הגרוע, חומרי אריזה מעטים מידי (הניילון הכחול, לצורך העניין) והכי נורא – צוות מובילים מצומצם ולא מקצועי שעשוי לגרום ליותר נזק מתועלת. כדאי לעבור על הדברים הללו טרם יום ההובלה בכדי להמנע ממצב לא נעים בו ההובלה תתעכב אם בכלל תצא לפועל..

בידקו טוב מול מי אתם עובדים ומאיזה חברות הובלה אתם מקבלים הצעות מחיר; אל תתפתו לעבוד במחירים הזולים ביותר, כמו שכבר פרטנו מעלה מספר פעמים, שכן – את ההפרש על העלויות הזולות שהצלחתם להשיג אתם עלולים לשלם בדמעות (ובעוד קצת הרבה כסף).

רכיבי שירות הדורשים התייחסות מיוחדת: שינוע מטענים מיוחדים לאילת

כשם שיש הרבה סוגי הובלות, יש בהתאם סוגי רכבי הובלה ומשאיות. כל אחד מהרכבים הכבדים תפקידו לספק מענה לצורך אחר ממשנהו, כאשר הצורך משתנה ביחס לאופן בו בנוי הרכב הכבד וגודלו. משך ואיכות ההובלה נקבעים לרוב לפי סוג הרכב הכבד אותו הזמנתם, לכן רצוי להתאים את סוג הרכב לסוג ההובלה; כמובן שלא נשאיר אתכם לבד עם הבחירה הקשה – נייעץ וגם נסביר למה עדיף להשתמש ברכב אחד לצורך א’ וברכב אחר לצורך ב’.truck-587819_640

שינוע מטענים כבדים כמו סחורות, מוצרים ואספקה לאילת וסביבתה, מצריך שימוש ברכב כבד המשמש להובלת מטענים גדולים או כבדי משקל – שאותם אין אפשרות לשנע ברכבי הובלה קטנים. הובלות לאילת ברכבים כבדים מתבצעות באמצעות משאיות הובלה וקירור שמשקלן שלושה וחצי טון ויותר. שינוע רכבים אלה מתבצע באופן שונה במקצת משינוע של רכבים קלים – לצורך נהיגה במשאיות וברכבים השוקלים בין 3.5 טון לבין 12 טון, מחויב הנהג להחזיק רישיון C חייבת להיות מותקנת מערכת התרעה מפני תאונות. כמו כן, ישנם כללי בטיחות מיוחדים לנהיגה ברכבים אלה שנקבעו על ידי משרד התחבורה הכוללים בין השאר חובת הפסקות מנוחה במהלך נהיגה ארוכה.

סוגי רכבים להובלה ושינוע ממרכז הארץ לאילת

חברתנו, ‘מובילי אלפא’, מחזיקה בצי משאיות ורכבים כבדים המתאימים לכל הצרכים ותנאי הדרך המיוחדים, שיבטיחו שהאספקה תגיע ממרכז הארץ לאילת בצורה הטובה והבטוחה ביותר;

מסחרית (VAN) – רכב בעל תא מטען גדול (או מספר מקומות לנוסעים); נחשבת כ’משאית קלה’ ומתאימה להובלת מטען קל.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C1 לרכב משא או מסחרי במשקל עד 12 טון.

משאית בינונית – לרוב, תא הנהג (הקבינה) ותא המטען של המשאית בנויים כיחידה אחת, בלתי נפרדת. ניתן לשנע ברכב זה מטען גדול וכבד, רוב המשאיות המשמשות להובלה (בין היתר גם הובלת דירה) הן משאיות בינוניות. משקלן נע בין 6.3 טון עד ל-15 טון.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C, המיועד לרכב משא או מסחרי השוקל מעל 12 טון.

סמי-טריילר – המוכרת והיעילה; הסמי טריילר היא משאית גוררת, כלומר משאית אליה מחובר נגרר (רכב ארוך); משקלו הכולל של רכב ההובלה לאילת, שיכול להכיל אפילו 2 נגררים, עולה על 15 טון. הוא מתאים להובלת משא כבד ומשקל רב, מטענים מאסיביים ומכולות.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C+E המתאים לרכב משא כבד עם נגרר ללא הגבלת משקל.

פול-טריילר – משאית הובלה המיועדת לתא מטען גדול במיוחד, שיכול להתנתק ממנה. כמובן שללא תא המטען המשאית לא יכולה להוביל דבר ממרכז הארץ לאילת, אלא רק לגרור נתמך (שהוא תא המשא המחובר אליה); הפול-טריילר מתאימה להובלת משא כבד ורב, מטענים מאסיביים עד מאוד.
סוג רישיון נדרש: רישיון דרגה C+E המתאים לרכב משא כבד עם נגרר ללא הגבלת משקל.


יש עוד קריטריונים רבים שלפיהם מסווגים רכבי הובלה ומשאיות, כמו מבנה, שימוש ייעודי ועוד; אצלנו, בחברת ‘מובילי אלפא‘, מתבצע שימוש רב במשאיות הובלה בקירור (משתייכות למשאיות הבינונית) – לשם אספקת מזון וסחורה לעסקים מקומיים בדרום הארץ – ומשאיות גדולות (סמי-טריילר לרוב) לשינוע מטען מסחרי כבד במיוחד.

היתרון הגדול של המשאיות הבינוניות, והסיבה העיקרית שמובילים מעדיפים להשתמש בה, במיוחד אם מדובר בהובלה מהמרכז לאילת – היא היותה רכב הובלה קטן יחסית המקל על ההתנהלות בכביש, על אחת כמה וכמה אם מדובר בתנאי הדרך המשובשים והמסוכנים לכיוון דרום הארץ.

כדאי לקחת בחשבון צרכים מיוחדים בהובלה, בעת תיאומה, על מנת למנוע מצבים לא נעימים מראש טרם היציאה לדרך, בהם חסר ציוד הכרחי להובלה/פריקת המטען. מומלץ לתאם זאת מראש עם חברת ההובלה מהמרכז לאילת, ולוודא שהיא מודעת לציוד המיוחד שהיא צריכה לדאוג לספק.

לסיכום, בעת ביצוע הזמנת ההובלה פרטו במדויק מהם צורכיכם ומה תרצו לשנע – אנחנו מתחייבים להתאים עבורכם את המשאית המתאימה ביותר, בעלת הציוד החדיש והמתקדם ביותר כדי לספק לך הובלה ממרכז הארץ לאילת בתנאים הטובים והמתאימים ביותר.

הובלות בקירור

אילת היא העיר הדרומית ביותר בארץ, עיר תיירותית מקסימה שבה הקיץ שורר תשעה חודשים בשנה. מזג האוויר החמים שלה, נופי המדבר היפים וחוף הים המקסים מושכים תיירות פנים וחוץ רבה. מיקומה בדרום הארץ מרחיק אותה מהמרכז ומהצפון הגישה היבשתית העיקרית משאר שאר חלקי הארץ היא באמצעות כביש הערבה החוצה את כל המדינה מצפון ועד לאילת.

נכון להיום אילת נמצאת לפני תנופת פיתוח גדולה, שכוללת בין השאר את פיתוח רצועת החוף, הקמת נמל ימי חדש ונמל תעופה בין-לאומי וחיבור של העיר למרכז הארץ באמצעות שיפור כביש הערבה וחיבורה לקו רכבת מהיר. גם אזור הערבה שמרביתו אינו מיושב מתפתח ומוקמים בו מרכזים תעשייתיים ומרכזי מדע ומחקר. על כביש הערבה לאילת מגיעות מכולות הנושאות מטעני יצוא דרך הנמל וסחורות בקירור המיועדות לתושבי העיר והאיזור.

סחורות בקירור לאילת כוללות מוצרים ליצוא, מוצרי מזון המיועדים לתושבי אילת ומוצרי פרמצבטיקה ותרופות למפעלים ולמכוני מדע שממוקמים באזורי התעשייה והמחקר. אם כי בישובי הערבה והנגב הדרומיים מגדלים תוצרת חקלאית, יש צורך בהבאת סחורות מהמרכז ומשאר חלקי הארץ.

הובלות קירור בכביש הערבה לאילת

כביש הערבה (כביש 90) החוצה את הארץ לאורכה מנקז אליו את תנועת המשאיות מהמרכז, דרך צומת הערבה ועד אילת, מרחק של כ-180 ק”מ. זהו כביש ישר שחלקו הדרומי הוא ללא פיתולים כמעט, והוא מיועד בין השאר למשאיות ולרכבים כבדים. כיום כביש הערבה עובר שדרוגים נרחבים להקלת הגישה היבשתית לעיר. עבור התיירים ייתכן שישנן דרכים מעניינות יותר להגיע לאילת אך גם כביש הערבה שחוצה נופי מדבר יפים, עובר בקרבת ישובים מתפתחים ואתרים ארכאולוגיים ומספק נסיעה מעניינת למטיילים. כביש זה הוא הדרך היעילה והבטוחה ביותר להובלת מכולות קירור מהמרכז אך משך זמן הנסיעה חשוב מכיוון שעל המטענים להגיע ליעדם בפרק זמן מוגבל, לצורך שמירה על התקינות של המטענים בקירור בהתאם לדרישת הלקוח ולתקנות משרד הבריאות.

תקנים ותנאים להובלות קירור

הובלות בקירור לאילת מבוצעות בהתאם לת”י 1241 (הובלת מוצרי מזון בטמפרטורה מבוקרת). הובלות הקירור כוללות סוגי מטענים שונים ויוצאות ממפעלים או ממשווקים עם רישיונות בהתאם. כל הובלה חייבת במכולה מיוחדת ומבודדת הכוללת מקור חשמל לשמירה על קירור בפנים המכולה, מדי בקרה למדידת הטמפרטורות ולמעקב במשך הנסיעה כולה. בין מטעני הקירור שמועברים בקונטיינרים נכללים – בשר ודגים טריים, פירות וירקות, חלב ומוצריו, תרופות ומוצרי פרמצבטיקה, רכיבים אלקטרוניים רגישים, מוצרי מזון מצוננים, פרחים ועוד.truck-3561413_640

משך ההובלה המקסימלי של חלק מהמוצרים קצר יותר ממשך הובלה של 24 שעות (לדוגמה בהובלה של דגים). בחלק מההובלות יש צורך באחסון מיוחד (לדוגמה אחסון תרופות במנשאים מיוחדים). הובלת מוצרי בשר מתבצעת בפיקוח וטרינר. המוצרים מאוחסנים במכולה (קונטיינר) בנפרד ממוצרים אחרים, בארגזי קיבול או במכלים.

גובה הטמפרטורות להובלה בקירור נקבע על פי דרישות היצרן ותקני משרד הבריאות, לדוגמה – בשר טרי בצינון יש להוביל בטמפרטורות שבין 0 לבין ארבע מעלות. הטמפרטורות להובלת תרופות בקירור על פי משרד הבריאות הן בין שתיים לשמונה מעלות. הובלות בהקפאה מבוצעות בטמפרטורות נמוכות יותר.

הובלת מטענים בקירור יכולה להתבצע בהתאם לדרישות היצרן, אבל חברת ההובלות רשאית לקבוע את תנאי הקירור בהתאם לתקנים.

תקינות משאיות הובלה בקירור לאילת

לצורך הפעלת משאית הובלות קירור לאילת או לכל מקום בארץ יש לעמוד בתנאים ובתקנים המתאימים, שביניהם רישיון עסק, רישיון הובלה ואישורי ת”י הכוללים את תקינות הרכב, אמצעי האחסון של הסחורות המצוננות והתאמת האחסון במכולה לסוגי מטענים שונים. בנוסף על החברה להציב מפקח תעבורה האחראי על בדיקות שוטפות של הרכב, כולל המכולה ומתקני הקירור שבה. כלי המדידה במכולה עוברים בדיקה וכיול כל תקופה כדי לוודא את תקינותם. גם תהליך העמסה, האחסון והורדת המטענים לאילת וממנה מבוצעים על פי פרוטוקולים מיוחדים ובהתאם לסוג ולרגישות המטען.

להובלת הסחורות המקוררות יש לצרף כל האישורים הדרושים, כגון אישור של מפעל הייצור המשווק את הסחורות במטען (לא כוללל משווקים מקומיים), אישורי בריאות למצרכי מזון ואישורים מיוחדים להובלת תרופות. על הובלת משאית המכולה להתבצע בידי נהג בעל ניסיון ובהתאם לכל רשיונות התחבורה הנדרשים כולל רישיון להובלת מזון ורישיון מוביל. מטרת ההקפדה על עמידה בתקנים ובדיקות האיכות התקופתיות של הרכבים היא לוודא שהרכב המבצע הובלה בקירור כשיר להובלת מטענים רגישים באופן שמאפשר לשמור על המטענים בטווח טמפרטורות מוגדר לאורך כל הדרך עד ליעדו באילת.

הובלות בשעות הלילה

בעבר הובלות בשעות הלילה נחשבו למילה גסה, אך עם השנים והקדמה התגלו היתרונות הרבים של הובלות בשעות החשוכות. מחפשים את הפתרון להוביל את המשרד ממרכז הארץ לאילת או הפוך, מבלי לפגוע בפעילות הרציפה והיום – יומית יותר מידי? כל המידע לפניכם!

אנחנו שמים לב לעלייה במספר בעלי העסקים שמעדיפים לבצע הובלה בשעות הלילה. האמת, זה מפתיע שזה לא קרה עוד קודם! הצורך להובלה בשעות מאוחרות מובן לחלוטין כאשר מדובר בעסק מתפקד; תמיד כדאי לחכות לסיום יום העבודה על מנת לא לפגוע בהכנסת העסק ובפעילותו השוטפת.

שעות קטנות יתרונות גדולים!

אם תקדישו מספר שניות למחשבה הזו, גם אם אין לכם סיבה מיוחדת לבצע הובלה בלילה יכול מאוד להיות שתעדיפו זאת. מדובר בשעות נוחות, בהן הכבישים והרחובות פנויים כך שמשאית ההובלה שתבצע עבורכם את העבודה תוכל לעצור מתחת לבית העסק שלכם מבלי להפריע לאף אחד וזה עוד לפני שדיברנו על זמן הנסיעה שמתקצר במיוחד!

שלבי תהליך ההובלה ממרכז הארץ לאילת

הובלת מטען וזה ממש לא משנה מאיזה סוג, מחייבת ידע ואחריות מרבית. לא כל מוביל או חברה ערוכה ומסוגלת לשנע כל סוג של מטען. לפני הובלתו, במיוחד כאשר מדובר במטען גדול ומורכב, קל וחומר כאשר מדובר על משהו חריג, חשוב לברר ולוודא מבעוד מועד, כי חברת ההובלה המיועדת והמועמדת לאספקת השautos-2060420_640ירות מצוידת באמצעי להעבירו אל המקום המבוקש בזמן הנדרש.

את מקצועיות חברת ההובלה יש לאמוד על פי חמשת התנאים הבאים:
– הוראות בטיחות
– שירותי אריזה
– משך זמן ההובלה
– שימוש בציוד נלווה
– בדיקת תקינות המטען והצלבת מידע.

הוראות בטיחות – בכבישי הארץ נעים יום יום רכבי משא רבים המובילים מטענים בגדלים ובמשקלים שונים. לעיתים מובילים את המטענים בצורה כה רשלנית עד שהנ”ל עלולה להביא לשחרור המטען או להתהפכות הרכב. במטרה להגביר את הבטיחות בהפעלת רכב מסחרי בעת מתן שירות הובלה ולהגן על הצרכן ועל איכות הסביבה, חוקקה הכנסת חוק הקרוי: חוק שירותי הובלה, התשנ “ז – 1997. התקנות להפעלת חוק זה נכנסו לתוקף ביום 29 באוגוסט 2001; מקום המדינה ועד לחקיקת חוק זה – משאיות המיועדות לספק שירותי הובלה היו מעורבות בכ – 16% מהתאונות הקטלניות (בלבד) ונמצאות בפיקוח קצין בטיחות בתעבורה; מאידך, המשאיות שאינן נמצאות תחת פיקוחו של קצין התחבורה מהוות 84% מכלל התאונות הקטלניות של משאיות בארץ.

שירותי אריזה – בגדול, מי שיכול לבצע את עבודת האריזה בעצמו, יוכל לחסוך המון מעלות ההובלה כולה; אבל אם נודה באמת, בעלי עסקים או חברות המבקשות שירות הובלות יומיומי לאילת, לא יעשו זאת בעצמן. בעת בחירת חברת הובלה, וודאו כי היא דואגת לשירותי אריזה. שימו לב שהצוות המדובר יודע לארוז את המטען בצורה הנכונה, כדי למזער טעויות עד לכדי אפס. חברה המגדירה את עצמה מקצועית ובעלת ניסיון תדאג שההובלה תגיע למחוז חפצה שלמה.

זמן הובלה –עקב אכילס” של ההובלות לאילת הוא משך זמן ההובלה. עסקים וחברות המבקשות שירות הובלות בקו יומי לאילת, מעבירות לרוב מוצרי מזון, אספקת ציוד אלקטרוני לחנויות ועוד. כשמדובר במטען רגיש שכזה, זמן ההובלה הוא המאפיין החשוב ביותר כאשר אתם ניגשים לבחור חברת הובלות לאילת; חפשו את החברה שתוכל לעמוד בזמנים בצורה מהירה, ולא פחות חשוב: איכותית וטובה! שתבטיח את הגעתו התקינה של המטען.

שימוש בציוד נלווה: הובלות מיוחדות – אין דבר כזה פריט שלא ניתן להוביל אותו בבטחה!

הובלות מיוחדות דורשות ציוד שינוע מקצועי ומגוון ויותר מכך – אנשי צוות מקצועיים שיודעים כיצד לתפעל אותו נכון. גם כאשר מדובר על הובלות שגרתיות או הובלות מטענים נקודתיים הדורשות משאיות הובלה סטנדרטיות, הרי יש לדעת כיצד לארוז נכון, לאטום כהלכה, כיצד למקם את הארגזים בחלל המשאית בצורה מוגנת ובטוחה וכמובן כיצד לפרק את המשאית מתכולתה ולשנע לתוך מקום היעד. כל אלה מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר במתן שירותי הובלות מיוחדות, כיוון שבנוסף למשאיות ההובלה עצמה יש צורך גם בציוד מיוחד ובאנשי תפעול מקצועיים.

הובלות מנוף ללקוחות עסקיים הן עסק לא פשוט, הכולל שינוי חפצים כבדים מאוד או גדולים מאוד למקומות בעיתיים או בעלי גישה מוגבלת. השינוע מחייב הרמת הפריטים בצורה חלקה והעברתם בשלמותם למקום משכנם החדש. משרדים גדולים, בתי מלון, חברות בניה הזקוקות לשינוע של ציוד מכאני ומכונות עבודה הדורשות שירותי הובלות מיוחדות משולבות עם הובלות מנוף מקצועיות. בסופו של דבר, מדובר בציוד יקר ערך והובלה שאינה מתבצעת כהלכה עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

בתום ההובלה –  בדיקת תקינות המטען והצלבת מידע. כאשר ההובלה מתקבלת באילת, הצליבו את רשימת הציוד שהוכנה עוד מבעוד מועד ההובלה, עם המטען שזה עתה הגיע. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שכל מה שעלה בנקודת ההתחלה הגיע אל נקודת היעד בבטחה וללא תקלות או ‘העלמות’ מטען.

קצת סטטיסטיקה לסיום

על פי מחקרים, 40% מהלקוחות של חברות הובלה שאינם ביצעו סקר שוק מקיף ומקדים להזמנת ההובלה – אינם מרוצים מהשירות שקיבלו!

הבחירה הסופית של חברת ההובלה אשר בשירותיה תיעזרו בעת המעבר צריכה להיות מושכלת. אל תמהרו להתפתות למחיר הזול ביותר, היות ולפעמים הוא מעיד על חוסר מקצועיות. מאידך, נסו שלא לחרוג מהתקציב שיש לכם עבור ההובלה. זיכרו כי מובילים מומלצים ומקצועיים לא נמדדים רק במחיר אלא גם ביחסי האנוש, הזמינות ומתן מענה מקצועי ואיכותי לבעיות הלקוחות לגבי ההובלה בכל שעה. מובילים מומלצים אלו אמנם ידרשו מחיר בהתאם, אך יספקו לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר כך שתצאו מרוצים מכל הבחינות.

אז נכון, אמנם מדובר בהמלצות, אבל הן לא נכתבו בכדי – אלא מתוך ניסיון עשיר בתחום הספציפי הזה.

עכשיו כשאתם יודעים מה הם הפרמטרים הנחוצים עבורכם להשוואה בין חברות ההובלה מהמרכז לאילת, כל שנותר לכם לעשות הוא להצליב את המידע ולגלות מי היא חברת ההובלות המתאימה ביותר עבורכם. פעמים רבות, מתוך לחץ או רצון עז לחסוך, אנו קופצים על הצעה עבור הובלה זולה מבלי לשקול עד הסוף את כל המשתנים. בהובלות, במיוחד כשמדובר במרחק כה גדול, עד אילת, מדובר בקפיצה מסוכנת ביותר שעלולה להפוך את יום ההובלה שלכם לסיוט של ממש. אל תתעצלו, התייעצו עם בני משפחה וחברים ובצעו סקר שוק בנוגע לחברות השונות.