שינוע-חבילות-לאילתשינוע חבילות לאילת מהמרכז מאפשר אספקה של סחורות ומוצרים לעסקים הממוקמים באילת ובסביבותיה. אמנם בדרום הארץ הוקמו מפעלים, חברות ייצור ומחקר ופותחו שטחי חקלאות, אבל, כדי לענות על צרכי הייצור והשיווק של עסקים וארגונים באזור אילת, פעמים רבות נדרשת הובלה יום-יומית של חבילות ומטענים ממרכז הארץ ומצפונה.

שינוע חבילות לאילת מתבצע במסלול ארוך ולא שגרתי שעובר דרך כביש הערבה, שהוא הכביש היחידי המוביל לאילת שדרכו אפשר לבצע הובלות באמצעות רכבים כבדים. זהו כביש שאורכו מאות קילומטרים העובר דרך אזור מדברי. לנהיגה הממושכת יש צורך בנהגים מקצועיים ומיומנים ובאמצעים למעקב אחר הרכבים לאורך כל הדרך הארוכה.

הפתרונות המודרניים למעקב אחר מסלול הובלת חבילות מהמרכז לאילת כוללים בין השאר אמצעי תקשורת משוכללים שמותקנים ברכבים ומאפשרים לנהגים שמירה על קשר קבוע עם מרכז הבקרה. כמו כן, לאורך כל הדרך מתבצעים מעקב אחר רכב ההובלה בכל נקודה במסלול נסיעתו וניטור של המטען באמצעות ציוד משוכלל המאפשר בקרה על מצב החבילות במהלך ההובלה.

סוגים של חבילות לשינוע

שינוע חבילות כולל בדרך כלל מטענים קטנים שאינם מועברים בדואר חבילות, מסיבות שביניהן דחיפות המשלוח, בעיקר כאשר מדובר בשינוע חבילות שיש להוביל בפרק זמן של פחות מ-24 שעות החל ברגע היציאה ועד ההגעה לנקודת היעד, כמות המשלוח, במקרים שבהם מדובר במטען הכולל כמות מסוימת של חבילות, והתנאים המיוחדים לשמירה על החבילות במהלך ההובלה, כאשר מדובר במטען רגיש שיש להוביל בסביבה מבודדת או מבוקרת מבחינת הטמפרטורה.

לכל סוג של הובלת חבילות ומטענים נדרשים אישורים מיוחדים (כגון אישור מוביל ואישורים לתקינות הרכבים) אבל שינוע חבילות לאילת עם תכולה מיוחדת כגון רכיבי אלקטרוניקה, מוצרי מזון רגישים או תרופות למפעלים ולמכונים הממוקמים באילת ובאזור הערבה שאותן יש להעביר בתנאים מיוחדים מחייב אישורים נוספים, למשל, להובלת מוצרי מזון או תרופות יש צורך באישורים המתאימים ממשרד הבריאות וסוגי חבילות המוגדרים מסוכנים ניתנים להובלה רק באישורים מיוחדים.

הובלת חבילות לאילת עם תכולה ‘רגילה’ שאינה דורשת תנאי אריזה או הובלה מיוחדים מתבצעת ברכבים מסוגים שונים, בהתאם לכמות ולסוג התכולה של המטענים. הובלת חבילות לאילת יכולה להתבצע גם במשאית הובלות קטנה וסגורה, אך כאשר מדובר בכמות גדולה של מטען היא מתבצעת גם במכולות (קונטיינרים).

תהליך שינוע חבילות לאילת

שינוע הוא תהליך הכולל את העמסת החבילות לפני ההובלה, את האחסון או העיגון של המטען בהתאם לגודל, המשקל ותנאי ההובלה הדרושים, והובלתו בהתאם לכל כללי הבטיחות עד לפריקת החבילות בנקודות היעד. כדי להעמיס חבילות כבדות לרכב (משאית או מכולה) יש צורך בציוד שינוע מיוחד, כגון מלגזה, שמופעל רק על ידי עובדים מורשים או בהתקנים מיוחדים לרכב, כגון רמפה המאפשרת שקילה של המטען.

את החבילות אורזים בשלב שלפני העמסתן על רכב ההובלה. חבילות סטנדרטיות שאינן מכילות תכולה מיוחדת נארזות בדרך כלל בארגזי קרטון גלי ולעתים ארגזי עץ או פלסטיק (בהתאם לסוג התכולה). חבילות המכילות מוצרים רגישים כגון תרופות או רכיבי אלקטרוניקה רגישים נארזות באופן מיוחד לפני הכנסתן לארגזים או למתקני האחסון ברכב.

ההעמסה והפריקה מתבצעות בעזרת עובדים מיומנים שמתפקידם להעביר את החבילות ואת המטענים אל רכב ההובלה וממנו, על רכבי ההובלה לעמוד בכל תנאי הבטיחות של משרד התחבורה. לצורך שינוע בטמפרטורה מבוקרת של חבילות מהמרכז לאילת מצוידים רכבי החברה במדי טמפרטורה משוכללים ומכוילים. הובלת חבילות לאילת מתנהלת באופן מסודר על פי כל כללי הנהיגה הבטיחותית ותוך בקרה וניטור של הרכב והחבילות לאורך כל הדרך.